Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Conform Hotarii 295/2025, urmatoarele categorii de angajatori :
a) persoane fizice sau juridice de drept privat;
b) instituții/autorități publice/alte entități juridice care angajează personal în baza unui contract individual de muncă;
c) misiunile diplomatice, oficiile consulare ale altor state în România, respectiv, după caz, reprezentanțele organizațiilor internaționale acreditate în România, institutele culturale și reprezentanțele comerciale și economice ale altor state în România, pentru personalul angajat local care are cetățenia română sau pentru străinul cu drept de muncă în România.
au obligația de a întocmi un dosar personal pentru fiecare salariat angajat în baza unui contract individual de muncă, de a-l păstra în condiții corespunzătoare la sediul principal sau, după caz, la sediul secundar al unității – în situația în care competența de încheiere a contractelor individuale de muncă este delegată – precum și de a-l pune la dispoziția inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora
Dosarul personal in format electronic
În cazul în care părțile aleg să utilizeze semnătura electronică avansată sau semnătura electronică calificată la încheierea, modificarea, suspendarea ori încetarea contractului individual de muncă, angajatorii menționați anterior au obligația de a întocmi dosarul de personal în format electronic, cu respectarea dispozițiilor legale privind arhivarea documentelor electronice. Acest dosar va fi pus la dispoziția inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora.
Ce trebuie sa contina dosarul personal ?
Dosarul personal al salariatului cuprinde cel puțin următoarele documente:
- actele necesare angajării
- contractul individual de muncă
- actele adiționale și
- celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea și încetarea contractului individual de muncă
- acte de studii/certificate de calificare, precum și
- orice alte documente care certifică legalitatea și corectitudinea completării în Registru.
Citeste si : Termenele de transmitere in REGES online conform H 295/2025
